Vad letar du efter?
Stäng

Vid strömavbrott finns Boo Energis beredskap dygnet runt. Innan du kontaktar dem, följ dessa steg för att själv kontrollera:

  1. Kolla om grannarna har ström. Om de har det och du inte, är felet troligtvis i ditt hem.
  2. Se till att jordfelsbrytaren är tillslagen och inte utlöst. Här kontrollerar du driftstatus.
  3. Kolla att huvudsäkringarna vid elmätaren är intakta. I villor med luftledning är de oftast på vinden.
  4. I lägenheter kan de vara utanför, kontakta fastighetsskötaren för hjälp.
  5. Om möjligt, byt ut alla tre säkringarna. Stäng av huvudbrytaren först.

Om problemet kvarstår, kontakta Boo Energis beredskapspersonal på 0704-28 88 88 dygnet runt. Om ingen svarar kan det bero på ett större elavbrott som de arbetar på att lösa.

Om ingen svarar på jourtelefonen eller om det är upptaget beror det på att det är ett större elavbrott och att man är fullt upptagen med att åtgärda felet. 

Var den här artikeln användbar?

Torben Holmberg

Skrivet av

Torben Holmberg