Sveriges nöjdaste kunder finns hos Boo Energi
Vi har anledning att fira – enligt Svenskt Kvalitetsindex, SKI, har vi de nöjdaste kunderna inom elhandel för privatkunder i hela landet. Vi är så tacksamma för förtroendet och stolta över att vår personliga kundservice är så uppskattad.
I årets mätning av SKI landar vårt kundnöjdhetsindex på imponerande 74,3 – en nivå långt över branschens genomsnitt, som är strax över 60.
– Vi är mycket glada över resultatet. Det visar att våra kunder verkligen värdesätter det personliga mötet, säger vår marknadschef och ansvarig för privatmarknaden, Jonas Månsson.
Att finnas nära våra kunder har alltid varit centralt i vår verksamhet. Ända sedan starten för över 100 år sedan har vi haft en stark lokal förankring, och vi ser hela tiden att vårt engagemang på lokal nivå gör skillnad. Bor du i närområdet i Nacka eller Värmdö har du kanske sett att vi ofta stöttar ungdomsverksamhet och idrottsevenemang.
Kundnöjdhet handlar om mer än digitala tjänster
I en tid där mycket sker digitalt vet vi att bra digitala tjänster är en självklarhet och något man förväntar sig av ett elbolag. SKI:s mätning visar, i linje med vår egen övertygelse, att god kundkontakt är det som verkligen gör skillnad – och där utmärker vi oss.
– Som kund får du alltid personlig och rådgivande service, oavsett om du kontaktar oss via telefon, mejl eller kommer förbi vårt kontor. Våra ledord: "Den stolta litenheten” gör det möjligt att behålla de korta kontaktvägarna och den personliga närheten som vi vet är högt uppskattat, säger Jonas Månsson.
Tillsammans mot en grönare framtid
SKI Energi 2024 bekräftar att vi lyckas bygga starka kundrelationer, samtidigt som det sporrar oss att bli ännu bättre. Vår vision är att skapa Sveriges mest energismarta kunder och fortsätta utveckla vår service, rådgivning och våra erbjudanden.
Stort tack till er, alla våra kunder, för att ni gör oss till Sveriges bästa elhandelsbolag inom kundnöjdhet.